Erbert preloader logo
0%

Outsourcing

IT Outsource – szolgáltatás kiszervezés, erőforráskihelyezés
Outsourcing header background
Görgessen!
Felügyelt szerverek
97
Támogatott szakemberek
15
Felhasználók
600 - 1000

01Bevezetés

Folyamatosan formálódó világunkban nemcsak a technikai eszközök alakulnak át és fejlődnek időről időre, hanem a különböző üzleti-ügyviteli folyamatok és stratégiák is. Már régóta kialakult modell, hogy a cégek egyre inkább igyekeznek kiszervezni bizonyos részterületeiket külső szolgáltatókhoz. Tehát formailag, ha egy cég úgy dönt, hogy saját informatikai részlegét vagy az informatikai rendszer által nyújtott szolgáltatásokat kiszervezi az IT outsourcing. Lényege, hogy egy vállalat a saját informatikai rendszerének üzemeltetését vagy az ahhoz szükséges szolgáltatásokat akár a korábbi üzemeltető személyzettel együtt teljes vagy részleges felelősségű üzemeltetésre átadja egy másik, erre specializálódott informatikai cégnek. Az elvárt szolgáltatási szintet valamint annak minőséget és az egyéb feltételeket egy pontosan egyeztetett szolgáltatási szerződésben rögzítik. Egy cég részéről az ilyesfajta kiszervezés minden esetben egy alaposan átgondolt és megtervezett döntés kell, hogy legyen.

Mit várhat még egy vállalat az informatika kiszervezésétől? Magas szaktudású mérnököket, technikusokat, akik mögött egy erre specializálódott cég áll több hozzáértő kollégával kik folyamatosan naprakészek az adott vagy épp újdonságnak számító szakmai témakörökben. Röviden az ügyfél egy széleskörű szaktudással és rálátással bíró csapat támogatását élvezheti, akik jól bevált informatikai üzemeltetési megoldások alapján dolgoznak, melynek előnye, hogy ezen standardok alapvetően stabilabb rendszereket eredményeznek, és sok esetben lecsökkentik a fejlesztési beruházások költségeit is. Az informatikai költségek jobban átláthatóvá és tervezhetővé válnak, mivel az IT outsourcing szerződések többnyire havidíjas elszámolásúak. A havidíjon felül egyedül a projektek vagy a szerződésben nem rögzített szolgáltatások növelhetik a költségeket. A cég HR és pénzügyi részlegéről is levesz bizonyos terheket, azáltal, hogy: A szolgáltatást biztosító szakemberek minden munkaügyi és munkavédelmi valamint pénz és adóügyi adminisztrációját a szolgáltató cég végzi, így minden ezzel kapcsolatos felelősség és költség is a szolgáltatót terheli. Nem okoznak többé gondot az informatikai részleg életében a szabadságolások, fluktuációk, megbetegedések. Mert a szolgáltató minden esetben gondoskodik a megfelelő szakember jelenlétéről szakmai képzéséről, betanításáról. Az ügyfélnek csupán annyi a dolga, hogy ellenőrizze, a szolgáltatás megfelelő szerződésben foglalt minőségét.

Röviden olyan cégeknek ajánljuk az IT outsourcing szolgáltatást akik: Minőségben és színvonalában javítani szeretnék IT részlegük vagy szolgáltatásuk színvonalát. Átláthatóvá és tervezhetővé akarják tenni az informatikai üzemeltetéssel járó költségeket, illetve mindezek pénzügyi folyamatát. Nem akarnak saját IT részleget fenntartani ehelyett inkább jobban koncentrálnának saját üzleti profiljukra, tevékenységeikre. Méretük vagy tevékenységük miatt csak nagyon lassan tudnák a szükséges fejlesztéseket elvégezni vagy épp új szolgáltatásokat bevezetni. Komplex megoldást keres az informatikai rendszer üzemeltetésére, fejlesztésére, az ahhoz szükséges eszközök és szolgáltatások beszállítására.

Cégünk igen sok gyakorlati tapasztalatra tett szert az évek folyamán az IT outsourcing piacán, mint szolgáltató. Ennél fogva szeretnénk néhány hasznos kiegészítéssel meglátással segíteni minden tisztelt döntéshozónak és potenciális ügyfélnek, akik épp IT outsourcing-ban gondolkodnak, vagy akár már folyamatában végzik Informatikai részlegük kiszervezését szolgáltatóhoz. Ha Ön nálunk rendeli meg, illetve hozzánk szeretné kiszervezni informatikai rendszerét, akkor tőlünk minden esetben személyre szabott megoldásokat kap, legyen szó az IT outsourcing bármelyik típusáról, területéről.

Milyen típusú, illetve milyen területek szervezhetőek ki az IT-n belül? Gyakorlatilag bármelyik terület kiszervezhető. Kezdve a különböző szintű támogatói csoportok (First, Second, Third level support) tevékenységétől a hardware eszközök javításán, a fejlesztéseken (tervezésen, implementáláson, telepítésen) át egészen a rendszerek által biztosított szolgáltatásokig (levelezés, belső - külső portál, biztonság) szinte minden.

Mire figyeljünk egy IT outsource szerződés esetén? Nagyon fontos, hogy a szolgáltatások köre nagyon pontosan legyen definiálva. Egy nem részletekbe menő meghatározás a későbbiek során félreértésre adhat okot a szolgáltatás terén, amit utána vagy a szolgáltatónak, de még rosszabb esetben ügyfélnek kell vállalni. Nagyon fontos, hogy a szerződés definiáljon olyan mérőszámokat, melyek által mérhető a kiszervezett terület vagy szolgáltatás minősége. A mérőszámok meghatározása közvetlen hatással van a szolgáltatói díjra, ezért nagyon fontos az elvárások pontos meghatározása. Ha az elvárások alacsonyak a díj is alacsony azonban ez hátráltathatja a cég működését. Ha az elvárások nagyon magasak, akkor a költségek emelkednek. Fontos, hogy a szolgáltató valódi felelősséget, garanciát vállaljon az outsource-olt területen, amit leginkább szolgáltatási felelősségbiztosítással lehet fedezni. Ennek lényege, hogy az indirekt módon bekövetkező hibákból kialakult veszteségeket egy a szolgáltató által fedezett biztosítással egyenlíteni lehet. Fontos a szolgáltatói referenciák ellenőrzése. Bátran keressük fel azokat a cégeket ahol a szolgáltató már jó ideje jelen van. Sokat tudhatunk meg a szolgáltató cég rugalmasságáról és probléma kezeléséről, illetve felkészültségéről. Fontos az esetlegesen átvett kollégák munkajogi kérdéseinek szabályozása. Fontos az ügyfél informatikai rendszerének pontos feltérképezése, elemzése, mellyel megelőzhetőek a hibák, leállások és pontosabban meghatározhatóak az elvárt szolgáltatási szintek kiszolgálásához szükséges erőforrás. Fontos az üzemeltetett vagy átvett informatikai eszközök garanciákkal történő lefedése, ha a szerződés nem tartalmaz erre vonatkozó rendelkezéseket. Így nem maradnak lefedetlen területek. Fontos az adatvédelmi és titoktartási kérdések szabályozása.

És a legfontosabb a szerződés létrejöttével a kölcsönös bizalom kiépítés az együttműködés során!

02 Előnyök

Miért jó az IT outsourcing? Milyen stratégiai és gazdasági előnyökre számíthat egy cég, aki kiszervezi az informatikai rendszer üzemeltetéséhez szükséges feladatokat?

Egy jól működő és sikeres kiszervezés esetén az ügyfélnek nem kell plusz egy részleg üzemeltetésére időt, pénzt, energiát fordítania. Az így felszabaduló erőforrásait átcsoportosíthatja a cég alaptevékenységére vagy a nem kiszervezhető területek működtetésére, növelve ez által belső működésének vagy épp szolgáltatásainak minőségét. Továbbá, mivel az informatikai szolgáltatásokat az erre szakosodott cégtől kapja így az ügyfélnek nem kell többé nyomon követnie önerőből a gyorsan változó informatikai területek, technológiák fejlődését és biztosítania az ehhez szükséges tudást és erőforrást. Ez a szolgáltató cég feladata. Bármilyen felmerülő fejlesztés vagy újonnan integrálandó megoldás esetén a szolgáltató javaslatokat tesz és a menedzsmenttel együttműködve válasszák ki a fejlődési irányokat, illetve végzik az esetleges átalakításokat.

03 Miért mi?

Felkészültség
Elkötelezettség
Megbízhatóság
Szakértelem